Ga naar de inhoud

Informatie

Afspraken:

Als u voor het eerst komt zullen wij uw gegevens noteren. Wij vragen u om een geldig legitimatie bewijs mee te nemen en indien van toepassing de verwijzing die u van een huisarts of specialist hebt gekregen. U wordt geacht op de hoogte te zijn van uw polisvoorwaarden die uw zorgverzekering stelt.
De eerste afspraak bestaat uit intake, onderzoek en behandeling. Tijdens de intake wordt uw klacht in kaart gebracht door middel van vragen, zoals de duur, de aard, het beloop van de klachten etc. Ook wordt er gebruik gemaakt van vragenlijsten. Hierna volgt het lichamelijk onderzoek en daarna korte behandeling.

Wanneer u niet in staat bent om uw afspraak binnen 24 uur af te zeggen zijn wij genoodzaakt om de behandeling in rekening te brengen. Daarbij draagt u de financiële verantwoordelijkheid voor de behandelingen die niet worden vergoed door de zorgverzekering. Heeft u eventuele vragen over uw polisvoorwaarden kunt u deze altijd stellen aan uw fysiotherapeut.

Huisregels:

  • Uw fysiotherapeut houdt, om uw behandeling zo goed mogelijk uit te kunnen voeren een registratie bij van uw medische en administratieve gegevens. Op deze registratie is de wet op de Persoonsgegevens van toepassing. Deze wet bevat regels met betrekking tot het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de patiënt. Al deze zaken zijn in een reglement vastgelegd.
  • Alleen de fysiotherapeut die u behandelt heeft toegang tot de gegevens die in de registratie zijn opgenomen. De fysiotherapeut heeft een geheimhoudingsplicht.
  • U heeft het om de gegevens die over u zijn vastgelegd in te zien. Indien u meent dat gegevens onjuist zijn vastgelegd kunt u de behandelende fysiotherapeut verzoeken deze te wijzigen.
  • Alleen gegevens die te maken hebben met de behandeling worden in het medisch dossier opgeslagen.
  • Teneinde de fysiotherapie verder te kunnen ontwikkelen en op een hoog peil te houden moet er (wetenschappelijk) onderzoek worden verricht. Daarvoor is het ondermeer noodzakelijk dat er statistieken worden opgesteld. Als uw gegevens daarvoor worden gebruikt zullen deze, om uw privacy te waarborgen, niet tot u persoonlijk herleidbaar zijn (anoniem). Als u er bezwaar tegen heeft dat uw gegevens (anoniem) voor (wetenschappelijk) onderzoek worden gebruikt kunt u dat mededelen aan uw fysiotherapeut.
  • Gegevens van cliënten worden niet aan derden verstrekt ook niet aan naaste familie. Gegevens worden pas vrijgegeven nadat de cliënt hiervoor toestemming heeft gegeven. Ook na overlijden worden de gegevens niet openbaar gemaakt.
  • Indien u van mening bent dat de praktijk niet op de juiste manier met uw gegevens omgaat, kunt u dit, via de geldende klachtenregeling binnen de praktijk, kenbaar maken.

Bejegening:

  • De werkwijze voor de behandeling van de cliënt wordt voorafgaand aan de behandeling uitgelegd. Hierbij zal worden aangegeven welke handelingen er verricht gaan worden. Als er bezwaren bestaan tegen de handelingen dient de cliënt dit onmiddellijk aan te geven.
  • Indien er door bijv. geloofsovertuiging bepaalde handelingen en of vormen van behandelingen bezwaar bestaat dient de cliënt dit bij de eerste afspraak kenbaar te maken zodat de behandelende fysiotherapeut kan oordelen of de cliënt behandeld kan worden.
  • De fysiotherapeut, en eventuele begeleiders, dienen zich tegenover de cliënt respectvol te gedragen en informaliteit, die niet gewenst is, achterwege te laten.
  • Besproken onderwerpen met de cliënt blijven vertrouwelijk en zullen niet met derden besproken worden.

Klacht:

Heeft u een klacht over de behandeling of bent u ontevreden over de manier waarop wij met u omgaan? Wij verzoeken u dan om dit aan ons kenbaar te maken. Dit om tot een goede oplossing te komen met betrekking tot de klacht en voor de verbetering van onze
kwaliteit.
Om te beginnen is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut. Vindt u het moeilijk om uw probleem in een gesprek aan de orde te stellen, dan kunt u iemand meenemen, bijvoorbeeld een familielid of iemand die u vertrouwt.
Levert een gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u terecht bij de klachten commissie van het KNGF. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar de website www.defysiotherapeut.com

KvK: 95330100 | BIG: 99914158404 | AGB: 04088369